torsdag 2. desember 2010

Julegavetips 2. desember

Etiske gaver, eller gaver med mening er en fin ting å gi til en som har alt, eller kanskje til en som ikke ønsker seg noe spesielt? Perfekt for foreldre som ønsker seg snille barn! I landet vi lever i har de fleste stort sett det de trenger, og det kan være godt for både den som gir og den som mottar en slik gave å tenke på at de har hjulpet en familie, eller en skoleklasse i et land der de virkleig trenger det. 

gavermedmening.no kan du kjøpe ulike småting i alle prisklasser, som symboliserer den summen som blir gitt videre til de som trenger det via Flyktninghjelpen eller andre organisasjoner. Hva med en engel av brusbokser laget i Sør-Afrika? Eller kanskje et kort med en geit fra Kirkens nødhjelp?


 Det finnes flere andre som også selger slike gaver, blant annet Redd Barna, og jeg så Hennes og Mauritz hadde en reklame for det også. Dette er virkelig en gave med mening. Som Kirkens nødhjelp sier; gaver som forandrer verden. Du har muligheten til å gi bort en god følelse og kanskje til og med redde et eller flere liv? Og du sitter mest sannsynlig (forhåpentligvis) igjen med en god følelse selv også. Er du ikke enig?

Fornuftig torsdag, Stine

1 kommentar:

  1. Ja, jeg sitter også å grubler over hvordan jeg kan gi noe til noen som virkelig trenger det. Lurte på om jeg skulle kontakte fattighuset og høre med dem hvordan man kan gå frem.

    Jeg har forresten en GIVE AWAY, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer smakfull? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

    Ønsker deg en fin dag!

    Hilsen Carina

    SvarSlett

Det er bare koselig om du legger igjen en kommentar, da blir jeg glad! :)