lørdag 30. oktober 2010

Strikke-tips

Trepinner! Etter at jeg prøvde å strikke med trepinner for første gang har jeg ikke brukt noe annet. Det er så mye lettere å strikke. Man får bedre grep, og garnet glir ikke så fort av pinnene som med metallpinner. Hvor mange ganger har ikke pinnen glidd ut av strikketøyet midt i ett stort prosjekt og hele opplegget blir ødelagt fordi det revner? Men ikke med trepinner. De er lettere, og har mye bedre grep på garnet. Og man får ikke vondt i hendene etter bare en halvtime, fordi de glir godt og nærmest flyter med garnet.


De er litt dyrere enn vanlige pinner, men det er de søren meg verdt! De holder evig, brekker ikke og blir ikke bøyd, sånn som metallpinner blir. Dessuten er de mer miljøvennelige. De er som regel laget av bambus som er ett veldig sterkt, kraftig og samtidig lett materiale. Det er helt genialt! 

Strikkesesongen er her for fullt, og det er på tide å begynne på julegavene. Hva jeg strikker får dere vite senere.

Kos dere, Stine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er bare koselig om du legger igjen en kommentar, da blir jeg glad! :)