onsdag 3. november 2010

Babyteppe

Jeg laget dette til Martine mens hun lå inni magen. Det var deilig å bruke tiden på noe annet enn å bare vente og gå å lure på når hun hadde tenkt å komme ut. Når jeg syr eller jobber med andre hobby-ting så kobler jeg ut alle andre tanker som virrer rundt i hodet, og det er deilig!


Teppet har forskjellige jungeldyr, og noen marihøner på foran, også er det en stjernehimmel med en stor måne på baksiden, men det har jeg ikke tatt bilde av.


Hele teppet er laget i en veldig barnslig stil, og jeg valgte å gjøre sømmene veldig tydelige, for å få ett slags "tegneserie"-preg over det. Jeg er veldig fornøyd med apekattene, synes de ble søte :)


Også ett lite bilde av elefanten, for den synes så dårlig på det store bilde. Resten av kroppen ser egentlig ganske rar ut, jeg vet ikke helt hva jeg har gjort, men proporsjonene er ikke helt riktig for å si det sånn! Men det er vel sånn det skal være, og det er jo det som er sjarmen med hjemmelagde ting, er det ikke det? :)
Da Martine var mindre pleide hun å ligge på teppet på gulvet å kose seg, men nå som hun er større og bare krabber av sted bruker vi det over vognen i stedet. Når hun slutter å bruke vogn tror jeg nok vi kommer til å henge det på veggen på rommet hennes, som ett minne om babytiden.

Hva synes dere om babyteppet mitt? 

Ha en fin onsdag, Stine

6 kommentarer:

  1. Nydelig teppe, Stine :)
    Skulle ønske jeg var like flink til sånt, så kanskje lillegutt i magen kunne fått et fint teppe som jeg hadde lagt selv :)

    SvarSlett
  2. Det var kjempe fint - så utrolig flink du er :)

    SvarSlett
  3. Du er så flink! :D Morsomt at du har fått deg blogg! :)

    SvarSlett
  4. Marthe: Du får bestille ett av meg da vettu Marthe!

    Silje og Lisa: Takk begge to :)

    SvarSlett
  5. Mye tar du for ett sånt teppe? :)

    SvarSlett
  6. Silje: Jeg tar ca 500, det kommer litt an på hvilke materialer jeg bruker, og størrelse :) Send meg en mail hvis du er interessert!

    SvarSlett

Det er bare koselig om du legger igjen en kommentar, da blir jeg glad! :)