onsdag 3. november 2010

Perler, perler, perler!

Man kan aldri få nok perler, og det er jeg og min perlesamling ett godt bevis på. Jeg er rett og slett avhengig, det finnes ikke noen annen forklaring, og jeg skal ikke prøve å snakke meg ut av det. Jeg må ha perler, det er noe av det beste jeg vet.


Jeg har samlet på perler siden jeg var liten, og elsker å gå i perle- og hobbybutikker, i alle fall de som har stort og godt utvalg. Det er sjeldent det ikke blir med noen ting hjem, og resultatet er at samlingen bare vokser og vokser, noe som ikke er feil synes jeg da :)


 Problemet mitt er vel egentlig at jeg ikke vil bruke alle perlene mine.  Jeg tenker alltid: "Å nei, de perlene der er jo så fine, de må jeg spare til noe spesiellt!" eller "den perla der hadde jo egentlig passet veldig godt inn akkurat her, men den passer jo sikkert enda bedre på ett smykke jeg lager en annen gang..." Jeg vet jo at jeg egentlig bare kan ta fra hverandre og lage på nytt hvis jeg får en bedre idé, men det er liksom noe som stopper meg. Jeg vet ikke helt hva det er, men regner med det er en rar form for tvangstanke.


Men nå har jeg endelig funnet ut hvordan jeg kan bruke perlene, samtidig som jeg ikke bruker dem! Jeg har bestemt meg for at jeg kan pynte med dem, for de er jo så fine og dekorative. Jeg har ikke gjort noe enda, men jeg lover å vise dere så fort jeg har funnet ut av hvordan jeg kan gjøre det på best mulig måte. (Men så ender det sikkert med at jeg blir så gira at jeg bare setter meg ned å lager andre perleting i stedet, også er kvelden plutselig over og jeg må bare gå å legge meg uten å ha gjort noe av det jeg skulle.)


Dette er bare en liten del av min perlesamling, og den kommer nok bare til å fortsette å vokse for resten av mitt liv. Jeg vil ikke en gang tenke på hvor mye penger jeg har brukt på perler opp gjennom årene, og for ikke å snakke om alle pengene jeg kommer til å bruke. Men en hobby er en hobby, og en hobby skal koste deg dyrt. Det er helt greit å bruke mye penger på en hobby så lenge den gir deg mye igjen for det. Og det gjør min perlemani. Jeg ELSKER perlene mine, og har det utrolig gøy med å "leke" med dem, og la kretiviteten blomstre med hendene som redskap. 

Det kommer nok mange perle-innlegg etterhvert, og oppskrifter på hvordan man lager forskjellige ting. Hvis dere har noen ønsker om hva jeg skal lage, så send meg en mail, eller legg igjen en kommentar :)

Ha en fortryllende torsdag, Stine

4 kommentarer:

  1. PERLER RULER.
    Du veit jo hva jeg mener om den saken fra før.. Har man først begynt, blir man skikkelig avhengig og bare må perle hele tiden :D

    SvarSlett
  2. Det er bra det er noen som har skjønt det Arja :)

    SvarSlett
  3. Sånn har jeg det også med perlene mine Stine.. :P samler mer enn jeg lager.. ;)

    SvarSlett
  4. Fint at det ikke er bare meg Lisa! De færreste kjøper vel perler og bruker opp ALLE sammen med en gang? og man kan jo ikke kaste dem liksom :p

    SvarSlett

Det er bare koselig om du legger igjen en kommentar, da blir jeg glad! :)