fredag 12. november 2010

Foto: Min elskede vidvinkel

Som jeg har sagt tidligere så er fotografering en av mine store lidenskaper. De siste årene har jeg bygd meg opp en god samling av fotoutstyr, til å være amatørfotograf, mener jeg selv i alle fall. Jeg er veldig fornøyd med samlingen min, og det er ingenting jeg savner. Det er selvfølgelig mange flere objektiver (og for ikke å snakke om en ekstern blitz) som jeg ønsker meg, men det er ingen ting jeg føler jeg trenger akkurat nå.

En av mine absolutte fotofavoritter er vidvinkelen min. Det er et Sigma 10-20 mm med blender 4-5,6 som jeg fikk til bursdagen min for halvannet år siden av mine superdupre kjærste! 


Det er helt fantastisk å ta bilder av landskap med dette råskinnet av et objektiv, og jeg blir glad inni meg hver gang jeg ser hvor bra resultatet blir. Det er også veldig gøy å leke med hvis man skal ta grimasebilder av ansikter, det kan bli ganske mye morsomt. Jeg rett og slett elsker dette objektivet, og er så lykkelig for at det er mitt. Det anbefales på det sterkeste.

Her kommer noen bilder jeg har tatt med det:


Flotte Trondheim, bildet er tatt fra den gamle Bybroa.


Porsgrunnselva med helt sykt lys under åpningen av Porsgrunn Internasjonale Teaterfestival 2009. 


Dette er på vei hjem fra en Sverige-tur. Hadde ikke tatt noen bilder hele turen, men på båten hjem var det utrolig kule skyer så da slo jeg til.

Også et lite eksempel på hvordan en vidvinkel kan brukes til bare tull. Dette er min kjære Lars, her ser han litt ut som en heks, utrolig morsomt!

Jeg kommer til å blogge mer om fotoutstyr etterhvert, og kommer nok til å legge ut en del bilder jeg har tatt. Kom gjerne med tilbakemeldinger, da blir jeg glad :)

Flott foto-fredag, Stine

2 kommentarer:

  1. Sexy objektiv, og en litt mindre sexy lars! Men hei, man kan ikke være deilig hele tida, kan man vel :p

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar på bloggen min :) Vi også ønsker det slikt okjektiv, men nå har vi akkurat kjøpt oss zoomlinse så får vente litt :P

    SvarSlett

Det er bare koselig om du legger igjen en kommentar, da blir jeg glad! :)