søndag 14. november 2010

TORO-brownies og pyntetips

Som dere kanskje har skjønt er jeg ikke veldig stor fan av halvfabrikat-mat, men noen ting er bedre enn andre. Blanet annet Brownies-blandingen fra TORO, den er sinnsykt god!


Også er det så enkelt, og det går så fort, og blir ikke så veldig mye å rydde opp etterpå. Det er kjekt å ha en pose i skapet på lur hvis det kommer uventede gjester, eller hvis du plutselig sjesser en søndag og ikke har noe annet å lage. Du kan servere en nydelig kake på bare 40 minutter, og da har jeg regnet med forberedelser og tid til å varme opp ovnen.


Bare bland 1 dl lunkent vann, 1 egg og 100 g smeltet smør sammen med blandingen i posen, og hell det i en form. Det beste er vel egentlig å bruke en langpanne, men siden vi ikke har en langpanne som passer i ovnen (faktisk!) så bruker jeg en vanlig springform. Stekes på 175 grader midt i ovenen i ca 30 minutter hvis du bruker langpanne, og nederst i ovnen i ca 40 minutter hvis du bruker springform. 


Også ett lite pyntetriks. Hvis ikke du orker eller har tid til å lage fancy glasur eller pynte med andre ting er dette en veldig fin og lettvint utvei. Bare klipp ut noen hjerter av bakepapir eller annet papir og legg på kaken, strø melis over og vips: 


En nydelig kake på 1-2-3. Ikke så vanskelig som det ser ut som! Velbekomme, takk TORO :)

Hva mener du om halvfabrikat-mat? Har du noen favoritter?

Ha en suveren søndag, Stine

1 kommentar:

  1. Takk for tippset, kommer godt med når jeg skal lage bursdagskake til venninen min :)

    SvarSlett

Det er bare koselig om du legger igjen en kommentar, da blir jeg glad! :)