mandag 15. november 2010

Foto: Tamron 70-300 mm

Et annet objektiv som jeg er veldig glad i og som jeg bruker altfor sjeldent er mitt Tamron 70-300 mm tele- og makroobjektiv med blender 4-5,6. Det er et "billig-objektiv" og koster rundt 1000 kroner. Jeg mener selv det er et veldig godt objektiv til å være så billig, og det er et godt supplement til 18-55 mm som følger med kameraet når du kjøper det, hvis du velger å kjøpe et kit da så klart. 


Eneste minus er kanskje at det er ganske stort og tungt, men det er jo alle slike objektiver uansett. Se, det kan bli såå stort!


Når man tar bilder med det kan man få slike bilder av kaktusen i stuevinduet, når man står på kjøkkenet...


...og slike bilder av TVen når man sitter i sofaen. (Ja, det er en gammel kasse av en TV vi har. Hun vi leier av sa til og med at hun ikke gadd å skrive den opp på inventarlista, og at vi kan bruke den til den går i stykker! Hurra, så heldige vi er :p)

Noen andre bilder jeg har tatt med dette objektivet er disse:


På regnværstur med en kompis for to år siden kanskje? Jeg elsker vanndråpene, de ser jo helt magiske ut!


Dette er den samme turen, men litt senere så vannet har tørket bort. Jeg er som sagt stor fan av stor dybdeskarphet, og det er det jo nok av i dette bilde for å si det sånn :)


Dette er fra julen i fjor. Det var en helt sinnsyk tåke over elva, og hvis ikke du vet at den er der så ser man den jo ikke! Det ser ut som en gammel fyrlykt som er plassert ute på et jorde med dis over. Jeg liker det veldig godt, men pappa har tatt et som ligner veldig, tatt en annen gang, så det er liksom litt juks. Jeg tok det fra verandaen til mamma og pappa.

Minner om konkurransen min, som du kan melde deg på her!

Fin fotokveld, Stine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er bare koselig om du legger igjen en kommentar, da blir jeg glad! :)