lørdag 13. november 2010

Baconsnurret kyllingfilet med noisette-poteter og kremostsaus

I dag har vi virkelig slått på stortromma å laget noe vi liker skikkelig godt. Jeg ble litt inspirert av FruMaela i våres, og har laget min egen versjon av denne retten. Eller, den eneste likheten er vel egentlig at det er kylling fylt med kremost med bacon rundt. Tilbehøret varierer fra gang til gang, i dag ble det noisettes, brokkoli og salat. Her kommer fremgangsmåten:

 Skjær et snitt i kyllingfiletene og fyll dem med kremost. Smak velger du selv, i dag brukte jeg krydder.


Snurr en osteskive å trykk den godt ned i kremosten så den ikke bøyer seg ut igjen. Snurr et par baconskiver rundt og legg dem med snittet opp i en ildfast ovn. Stekes på 200 grader i 40-45 minutter. Det kommer an på størrelsen på filetene og varierer fra ovn til ovn.


Stek noisette-poteter i stekepannen, da blir de best. På pakken står det at de skal stekes i 10 minutter, men de blir mye bedre hvis de stekes lenger, gjerne 20 minutter, men på svakere varme. 

Sausen lages som jeg skrev om her. I dag brukte jeg resten av krydderkremosten i sausen, og kyllingbuljong + litt soyasaus og fersk timian.


Slik så det ferdige resultatet ut, og det smakte godt :)

Prøv det ut, og la meg høre hva du synes? 

Ha en flott lørdagskveld, Stine

2 kommentarer:

  1. Hørtes og så utrolig godt ut! :D

    Her blir det bare Amerikansk gryte og pita i dag, Toro for alle penga :P

    En flott lørdagskveld til deg også ;)

    SvarSlett
  2. Det var veldig godt også, Silje. Men Toro er flott hvis man ikke gidder å bruke så lang tid og mye krefter på kjøkkenet ;)

    SvarSlett

Det er bare koselig om du legger igjen en kommentar, da blir jeg glad! :)