lørdag 27. november 2010

Drømmehagen julekrybbe

Apropos julekrybbe! Da jeg satt å så på Drømmehagen med Martine tidligere i dag fikk jeg en god idé. Jeg tenkte på hvordan jeg skulle lage en julekrybbe, og fant ut at drømmehagen-figurene faktisk passer ganske godt inn i de forskjellige rollene. Hvis Martine hadde vært litt eldre hadde jeg nok gjennomført ideen, så vi får se til neste år om det blir noe da. Jeg laget en skisse i Photoshop for å se hvordan det ble, og for å vise dere ca hvordan den ser ut oppi hodet mitt.


Hopsi Deise = Maria. Hinkel Pinkel = Josef. Tomlingene = De tre vise menn. Makka Pakka = Jesus-barnet. Det som hadde vært så genialt var å kjøpe sånne små plastfigurer som man får tak i, også lime på litt ekstra-utstyr så de passet enda bedre inn i rollene. For eksempel kapper og kroner, og kanskje esker med gaver til de tre vise menn? I tillegg kan man jo kanskje bruke Ha-Hoene og Titt-teiene til dyr? Jeg tror det kunne blitt ganske bra med litt arbeid altså, dette er jo bare en skitdårlig skisse.

Synes du det var en god idé, eller blir det bare tull? Jeg synes det var litt morsomt jeg :)

Morsom og kreativ lørdag, Stine

1 kommentar:

Det er bare koselig om du legger igjen en kommentar, da blir jeg glad! :)