fredag 26. november 2010

Kyllingrisotto à la Lars, og bjørnebær med is

Jammen ble jeg ikke vartet opp i kveld også. Lars står virkelig på på kjøkkenet for tiden, og det liker jeg veldig godt. Resultatet i dag ble også helt nydelig, og jeg er så mett at jeg føler jeg skal sprekke. 
Eller som jeg så fint sa i stad da vi var ferdige med å spise; "Jeg er så sprekk at jeg metter!"


Vi hadde ganske mye reste-ris fra middagen i går, så da bestemte Lars seg for å lage en deilig risotto. Her står sjefen sjøl og lager mat. Flinking. Se så pent han har lagt alle grønnsakene! :)


Resultatet = NAM! Kyllingrisotto med paprika, rødløk, mais og persille. Perfekt smaksammensetning.


Og jeg laget dessert; Bjørnebær i sitron-vanilje-lake med vaniljeis. En stor favoritt. Det er veldig enkelt; bare kok opp ca. 1,5 dl vann, med ca. 1 dl sukker, en halv vaniljestang og innholdet i den. Ha oppi en halv pakke med frosne bjørnebær når det koker, og varm det til bærene er sånn passe varme. Helt herlig, og veldig kjapt, enkelt og greit.

Minner om konkurransen min som du kan melde deg på her!

Flott fredag, Stine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er bare koselig om du legger igjen en kommentar, da blir jeg glad! :)